Harold Vanheel en Sabine Ledens verlaten de N-VA partij Kortenberg

Op 8 september 2020

N-VA Kortenberg neemt akte van het feit dat Harold Vanheel en Sabine Ledens de partij verlaten en voortaan als onafhankelijke raadsleden in de gemeenteraad zullen zetelen.

• In onderling overleg hebben N-VA Kortenberg en raadsleden Harold Vanheel en Sabine Ledens besloten om hun samenwerking stop te zetten. Hierdoor zullen Vanheel en Ledens als onafhankelijke raadsleden in de gemeenteraad zetelen.
  • “Na meerdere overlegmomenten hadden beide raadsleden ons te kennen gegeven dat ze een verdere samenwerking niet zagen zitten en dat zij het bestuur zouden verlaten.   De tol van de laatste verkiezingen waardoor N-VA in de oppositie belandde en onze schepenen hun mandaat verloren maar ook de verschillende visie op onze partijwerking. liggen aan de basis”, zegt N-VA-voorzitter Lieve De Clerck.
  • “Ik betreur dat onze politieke wegen scheiden, ik rekende op hun partijloyauteit” gaat de voorzitter verder. “Maar voor de continuïteit en een verdere efficiënte werking van onze fractie en van ons bestuur is dit misschien de beste oplossing. Wanneer je niet langer eensgezind kan samenwerken moet je elkaar durven loslaten.”
  • “Niettemin wil ik Harold Vanheel en Sabine Ledens in naam van de ganse groep oprecht bedanken voor hun engagement en hun gedreven inzet gedurende de voorbije jaren en verder wensen wij hen succes toe”.
  • “Ondertussen werkt ons N-VA-team voort met vereende en Vlaamse veerkracht”, besluit de voorzitter.