Achterkamerpolitiek in plaats van verantwoord bestuur

Op 15 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

De Kortenbergse kiezer heeft de huidige CD&V – N-VA meerderheid een duidelijk mandaat gegeven om het beleid van de voorbije jaren verder te zetten. Een beleid waarbij N-VA erin geslaagd is om Kortenberg schuldenvrij te maken, meer dan ooit te investeren en middelen te voorzien voor OCMW, politiezone en brandweer. Daarnaast werden noodzakelijke moeilijke, en soms onpopulaire, dossiers eindelijk rechtgetrokken.

Dit beleid hebben we tijdens de legislatuur en in onze campagne steeds consequent en loyaal verdedigd. Onze kiezers hebben ons daarin bevestigd, met bijna 3000 stemmen.

Net als op vele andere plaatsen in Vlaanderen wordt zo ook in Kortenberg aangetoond dat stevige bestuurders met een assertief beleid in deze verkiezingen beloond worden door de kiezer.

Echter, ondanks herhaalde afspraken en engagementen om dit noodzakelijk lange termijn beleid samen verder te zetten, kiest CD&V voor de weg terug. De weg naar de oude dorps- en achterkamerpolitiek en postjespakkerij, werkelijk Kortenberg onwaardig. Dit is absoluut niet in lijn met onze visie op politiek doen ten dienste van de bevolking. Onze inwoners verdienen beter.

Uiteraard wensen wij van harte onze vele kiezers en sympathisanten te bedanken. We zijn meer dan ooit vastberaden om hun vertrouwen niet te beschamen en om de echte belangen van de Kortenbergenaren te behartigen.

In naam van bestuur en mandatarissen N-VA Kortenberg,

Bart Nevens, Sabine Ledens en Harold Vanheel, uittredende schepenen