Hans Vanhoof

FRACTIELEIDER GEMEENTERAAD / LID POLITIERAAD
  • Papa, Vlaming, ingenieur, thuis in Meerbeek

• Kempenzoon, gelukkig getrouwd met Sigrid, en samen 4 prachtkinderen: Mathijs, Jasmijn, Jonathan en Anneleen.

• Burgerlijk Mijnbouwkundig-ingenieur van opleiding maar al 20 jaar actief in de beurs- en effectenwereld voor KBC Groep, in binnen- en buitenland

• Sinds 2010 wonen we op het mooiste plekje op aarde, nl. Meerbeek en we zijn niet zinnens om hier nog ooit weg te gaan.

• Als overtuigde Vlaams-nationalist ben ik al ongeveer 10 jaar actief binnen N-VA. N-VA is immers de enige partij die zich afzet tegen de vanzelfsprekendheid waarmee de gevestigde waarden in het Belgique à papa enkel zorgen voor hun eigen verzuilde wereldje. Het is mijn overtuiging dat N-VA de enige garantie is op een echte toekomst voor Vlaanderen.

• Dit vertaalt zich concreet in thema’s rond druk van de veranderstaliging op onze regio, dossier van de luchthaven, mobiliteit, migratie… noem maar op. Thema’s die ertoe doen, en waar onze inwoners echt mee begaan zijn.

• Daarnaast steun ik tenvolle het gemeenschapsdenken van N-VA waarbij Vlaanderen het niveau is waar democratie en solidariteit georganiseerd dienen worden. Iedereen die wil krijgt de kans om te participeren, maar ook verwachten we dat ieder binnen zijn of haar mogelijkheden mee bouwt aan die gemeenschap.

• Hieraan wil ik ook bouwen in Kortenberg, waar ik me actief blijf inzetten in het gemeenschapsleven. Met bijzondere aandacht voor het stimuleren en ondersteunen van onze verenigingen, voor onze handelaars, en voor zij die het wat moeilijker hebben. En dit niet met mooie woorden en veel “parole”, maar met daden en acties.