Hans Vanhoof en Bart Nevens op Vlaams-Brabantse N-VA lijsten

Op 18 januari 2024

Eind 2023 keurde de partijraad van N-VA de lijsten voor de verkiezingen van juni ’24 goed. Voor Kortenberg zullen twee kandidaten deelnemen. Fractieleider Hans Vanhoof is eerste opvolger op de lijst voor het Vlaams Parlement. En gedeputeerde Bart Nevens wordt lijstduwer bij de opvolgers voor de Kamer.

“We zijn zeer fier om twee kandidaten uit Kortenberg te mogen afvaardigen voor de Vlaams-Brabantse N-VA lijsten van juni ‘24”, stelt afdelingsvoorzitter Christiaan Janssens. “Het is een erkenning voor het werk van onze afdeling en van Hans en Bart in het bijzonder. En bovendien maakt N-VA in Kortenberg een kans om -  opnieuw - een volksvertegenwoordiger naar het Vlaams Parlement te mogen sturen.”

“Natuurlijk ben ik zeer blij met het vertrouwen dat ik krijg van de partij,” zegt Hans Vanhoof, fractieleider en eerste opvolger op de Vlaamse lijst die door minister Ben Weyts getrokken wordt. “Ik zal met veel enthousiasme mijn schouders zetten onder onze campagne om zo de Vlaamse welvaart ook in onze regio te kunnen vrijwaren. Ik hoop vanuit mijn professionele achtergrond mijn steentje te kunnen bijdragen op thema’s zoals Energie en Begroting. We moeten immers zorgen dat we de energietransitie op een verstandige manier aanpakken en dat we als een goede huisvader met het belastinggeld omspringen.  Maar zeker zo belangrijk voor mij zijn de dossiers rond de luchthaven van Zaventem, de grootste economische pool in onze streek. Ook de strijd tegen de toenemende druk vanuit Brussel op de ruime Vlaamse Rand wil ik ter harte nemen.”

Eerste gedeputeerde en oud-volksvertegenwoordiger Bart Nevens zal de opvolgerslijst voor de Kamer duwen, met lijsttrekker Theo Francken: “Met volle overtuiging ga ik in op de vraag van de partij om deze lijst met één voor één sterke kandidaten te duwen. Het is belangrijk dat we vanuit Vlaams-Brabant ook in de Kamer de N-VA stem vertegenwoordigen. Zo kunnen we wegen op die thema’s waar het huidig beleid keer op keer in faalt. En dan gaat het over de grote vraagstukken zoals asiel- en migratie, over de koopkracht, het falende energiebeleid of de staatsschuld waar we de bodem van de put stilaan niet meer zien. Stuk voor stuk thema’s die onze Vlaamse welvaart bedreigen. Daar biedt de N-VA een antwoord op, en daarom duw ik met volle kracht de Vlaams-Brabantse opvolgerslijst.”