Gratis Wifi-netwerk in Kortenberg fors uitgebreid!

Op 7 november 2016, over deze onderwerpen: Jeugd, Openbare werken, Technische Dienst & Patrimonium

Het Kortenbergse openbare wifinetwerk is fors uitgebreid. “Er is geen enkele gemeente in de ruime regio die dit aan hun inwoners aanbiedt”, zegt Bart als schepen van Onderhoud van Gebouwen trots.

In alle openbare gebouwen en ontmoetingscentra in Kortenberg kan je je vanaf nu simpel en gratis inloggen op het wifi-netwerk via je Google+ of Facebook-account. "Naast de bib, het OC Berkenhof, het gemeentehuis en de werkplaatsen kan je nu dus ook in OC De Zolder, de sporthal in Erps-Kwerps, het Erfgoedhuis, OC Atrium in Meerbeek, het Oud Gemeentehuis in Everberg en GC Colomba gratis surfen. Hiermee spelen we in op de noden van de jeugd", zegt schepen van Jeugd Harold Vanheel tevreden.

“Elke locatie is op een doordachte wijze ingericht. De noden en de capaciteit van de zalen en de ontmoetingscentra namen we mee in onze analyse, zodat elke locatie over de nodige capaciteiten beschikt. Maar uiteraard is er een down- en uploadgrens”, vult Bart zijn collega aan.

Investering

Aan de investering hangt een prijskaartje van maar liefst 34.000 euro vast. “Klopt, en ook voor het jaarlijkse onderhoud hebben we de nodige budgetten vrij gemaakt. Nodig ook, want we willen op elk moment een performant netwerk aan onze inwoners kunnen aanbieden. Deze investering doen en ze dan niet deftig onderhouden zou niet getuigen van goed bestuur”.

Privacy gegarandeerd

“De privacy van de gebruikers blijft ten allen tijde gerespecteerd”, zegt Bart. “We houden dus niet bij welke individuele gebruiker zich inlogt. Wel houden we statistieken bij zodat we kunnen ingrijpen op plaatsen waar het netwerk intensief wordt gebruikt. Zo kunnen we indien nodig ook snel voor extra capaciteit zorgen. Nu al hebben 465 profielen zich aangemeld. Het gaat dus als een lopend vuurtje.”

Foto: appsdirectories.com